Skip links

Grade 2🎨Unit 3🎨Societal Decision Making

Greeting!

The last two weeks of this unit was designed for an assessment test. To measures students understanding about the topic, we did a diorama of an ideal community, posters for an environment awareness, signages for school facilities, slides for societal decision making and debate for strengthening their cognitive skill. About the diorama, we did mini house, hospital, police station, market, café, dog house, and park by group. It will strengthen their thinking, social and self-management skills. About Poster and signage making they made “Don’t break things in school, Don’t break the glass, Don’t hit each other, Plant more vegetables, Organize your classroom, Please wear your mask, Wash your hands to be clean, Pick-up the trash to make the school clean for everyone’s awareness and pasted it all over the school. In Debate, we shared our knowledge about the topic to everyone and we expressed ourselves freely in front of the class. The best practice in our debate was everyone had a given a chance to speak without any influence of other people.

このユニットの最後の2週間は、アセスメントテストのためにデザインされました。
このUnitをGrade 2の生徒たちが、どのように理解したのか❔を確認しました。

ジオラマを作成したり、ポスターを作成したりと、それぞれの子どもたちが自身の理解力を表現しました。

このUnitを通して思考力、社会性、自己管理能力を高めることができました。

ポスター・看板作りでは、「学校の物を壊さない」「ガラスを割らない」「ぶつからない」「野菜をたくさん植える」「教室を整理整頓する」「マスクをする」「手を洗ってきれいにする」「ゴミを拾って学校をきれいにする」を作り、みんなの意識のために校内に貼りました。ディベートでは、テーマに関する知識をみんなに伝え、クラスのみんなの前で自由に表現しました。今回のディベートで一番良かったことは、他の人の影響を受けずに全員が自身の考えを発言する機会を与えられたことです。